måndag 10 oktober 2011

Kalas för tre

Hej!

Det har varit mycket som hänt den senaste tiden, skolan har dragit igång, fritidsaktiviteter och minst 4 födelsedagar och andra kalas har upptagit min tid. Vi har äran att ha tre födelsedagsbarn på samma vecka i vår familj under hösten och därför valde vi att slå ihop dem till ett kalas med en härlig middag och naturligtvis tårta. Tårtan fick jag göra, två blev det dessutom. Min minsta dotter som fyller 1år, är allergisk mot ägg och mjölk så jag fick baka en speciell liten tårta till henne. Det blev blommor och prinsesskronor, med en jordgubbsmousse och vaniljsmörkräm. Så här blev tårtorna!





Denna lilla tårta är gjord på två muffins som jag delat, lagt fyllning i och klätt med sockerpasta. Helt ägg och mjölkfri! Det behöver varken se eller smaka tråkigt för att man är allergisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar