torsdag 28 juli 2011

Jag vill ha Hello Kitty på

Idag när jag står och håller på att baka muffins så kommer min dotter fram och ber mig använda en Hello Kitty utstickare som jag köpt för att göra fina dekorationer med, men aldrig använt.
Javisst säger jag och börjar fundera hur jag kan använda den för de skall se fina ut. Så här blev resultatet.

Jag använde frosting som jag färgat med grön pastafärg till gräs som Hello Kitty står på. Tyvärr har jag inga ordentliga tyllar varken små eller stora utan bara en som jag köpt på Ikea. Jag tar den minst jag har och börjar spritsa gräs. Hello Kitty blir gjord av flowerpasta och sedan målad med pulverfärger som jag lagt lite alkohol i.

De ser ganska enkla ut men det är mycket pillande och ganska mycket tid som går åt att göra dem. Fina blev dem!!
Säg gärna vad ni tycker.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar